Kisah Badang

phanstormize
10
Apr 09

Hari ini kita lari sekejap dari Esports MPL MY. Kita saja nak kongsikan cerita lagenda mengenai Badang.



Badang dahulunya seorang petani sederhana yang tinggal di sebuah kampung yang terletak di kawasan pergunungan. Dia terkenal dengan kekuatannya yang luar biasa dan hati yang baik, tetapi dia juga resah dan mendambakan pengembaraan.

Pada suatu hari, semasa meneroka di hutan berhampiran, Badang terjumpa sebuah kuil yang tersembunyi. Di sana, dia bertemu dengan seorang sami tua yang mendedahkan kepadanya rahsia seni mempertahankan diri yang telah lama dilupakan yang dikenali sebagai "Tinju Bintang Utara". Bhikkhu itu melihat potensi besar di Badang dan membawanya di bawah sayapnya, melatihnya dalam seni penumbuk.

Bertahun-tahun berlalu dan Badang menjadi ahli Fist of the North Star. Dia meninggalkan kampungnya untuk mengembara ke seluruh dunia dan mengasah kemahirannya, menjadi seorang pahlawan dan pengembara yang terkenal. Tetapi kemasyhurannya juga menarik perhatian Shadow Abyss, sebuah organisasi rahsia yang berusaha untuk mengawal dunia melalui kegelapan dan huru-hara.

Shadow Abyss menghantar pembunuh untuk menghapuskan Badang, tetapi dia terlalu mahir dan berkuasa untuk mereka kalahkan. Dalam keadaan terdesak, Shadow Abyss melepaskan kutukan yang kuat ke atas Badang, menyebabkan dia hilang kawalan terhadap kekuatannya dan menyebabkan kemusnahan ke mana sahaja dia pergi.

Badang telah hancur oleh sumpahan itu, dan mencari jalan untuk mengangkatnya. Dia memulakan perjalanan untuk mencari penawar, dan akhirnya mendapati bahawa hanya kuasa Penumbuk Bintang Utara, digabungkan dengan hati yang paling murni, boleh memecahkan sumpahan itu.

Dengan keazaman yang diperbaharui, Badang meneruskan perjalanannya, berjuang untuk penebusannya sendiri dan untuk kebaikan yang lebih besar. Akhirnya, eksploitasinya menarik perhatian hero-hero Land of Dawn, dan dia telah direkrut ke dalam barisan mereka untuk membantu melawan Shadow Abyss dan ancaman lain terhadap alam itu.

Maka, Badang menjadi seorang wira dalam dirinya sendiri, menggunakan kekuatan yang luar biasa dan kehebatan seni mempertahankan diri untuk membela orang yang tidak bersalah dan menegakkan keadilan ke mana sahaja dia pergi.

#DailyTopic
213 views
4
All comments (8)
No contentNothing here, please try again later.