MPL MY S12 Minggu Ke-5 Sempena Hari Malaysia

phanstormize
10
Sep 18

Mobile Legends: Bang Bang Professional League Malaysia (MPL MY) menghadiri Minggu Ke-5 penuh dengan kemeriahan sempena Hari Malaysia 🇲🇾. Dalam semangat memperingati kesatuan dan kejayaan negara, MPL MY menyatukan atlet-atlet dari pelbagai bidang sukan, esukan, dan wakil Malaysia di pelbagai acara sukan, termasuk Sukan SEA dan Sukan Para ASEAN 2023.



Para tetamu istimewa termasuklah Miss Intercontinental Malaysia 2017, Sanjna Suri, serta pemenang pingat emas bola jaring negara, Fariha Razak dan An Najwa. Momen bersejarah ini disemarakkan dengan nyanyian lagu "Malaysia - Faizal Tahir" yang disertai oleh komuniti MPL MY.



Selain itu, sebuah video inspirasi berjudul "KITA Bersama" telah disiarkan, menyoroti pencapaian Malaysia dalam arena antarabangsa dan dipersembahkan oleh pemain MPL MY seperti Ciku, Rippo, dan Xorn.



RSG MY Menguasai Liga dengan Kemenangan Besar

Setelah tamatnya Minggu Ke-5, pasukan RSG MY berjaya menduduki tangga teratas liga dengan 20 mata. Kemenangan gemilang mereka terhadap Todak (2-0) sempena Hari Malaysia dan juga menewaskan MPX NSEA (2-0) di hari berikutnya, telah memastikan kedudukan mereka yang kukuh menjelang masuk ke Minggu Ke-6.

Walau bagaimanapun, pertarungan untuk tangga teratas masih sengit, dengan pasukan seperti HomeBois, Selangor Red Giants, dan Team SMG berkongsi kedudukan kedua dengan 17 mata masing-masing.

Ketiga-tiga pasukan ini mengekalkan tekanan dengan pencapaian cemerlang di Minggu Ke-5. Selangor Red Giants berjaya menewaskan Team HAQ (2-0), manakala HomeBois mengalahkan Team Secret (2-0). Walaupun Team SMG tewas dalam kedua-dua perlawanan mereka (menentang Team Haq dan Team Secret), mereka masih berjaya mengumpulkan satu mata berharga daripada setiap perlawanan tersebut.

Kejutan Minggu Terakhir Menanti

Minggu Ke-6 akan menjadi penentuan, dengan hanya 8 pasukan yang akan meneruskan perjalanan ke peringkat Playoffs. Sementara RSG MY memegang kelebihan, persaingan ketat masih berterusan di antara pasukan HomeBois, Selangor Red Giants, dan Team SMG.

Sementara itu, pasukan seperti Team Secret, RED Esports, Team Lunatix, dan Todak berada dalam radar bahaya dan perjuangan mereka di minggu terakhir akan menentukan sama ada mereka dapat melangkah ke peringkat Playoffs.

Pertarungan yang sangat dijangkakan akan berlaku, terutamanya apabila Selangor Red Giants berhadapan dengan Team SMG dalam pertarungan untuk mendapatkan kedudukan teratas. Selain itu, Todak akan menentang Team Lunatix dalam perlawanan yang juga penting.

Dalam Minggu Ke-6 ini, setiap mata sangat berharga, dan pasukan mana yang akan menggenggamnya? Saksikan sahaja di MPL MY S12! 🎮🔥

#MPLMY #MobileLegends #HariMalaysia 🇲🇾💪

58 views
3
All comments (3)
No contentNothing here, please try again later.