"Soft Skills" Pro Player MLBB perlu dirpebaiki

Ajoy Mercury
8
Aug 22

Ternyata masalah "communication skills during interview" di kalangan pro player MLBB bukan sahaja dihadapi di Malaysia, malah MPL ID yg sudah franchise pun masih wujud masalah yg sama.

Di dlm livestream Mirko (Caster MPL ID), beliau juga membangkitkan isu ini menyatakan kekecewaannya & menegaskan kepada setiap "team" utk mendidik "player2" mereka cara yg betul untuk berhadapan dgn "interview". Beliau menyatakan kebanyakan "player2" ini bagaikan "bot" bila di"interview".

Pendapat saya berdasarkan hanya minggu pertama MPL MY, kita dpt lihat sesi "interview" setidaknya ada lah sedikit "improvement" berbanding "season2" lepas (tetapi masih belum kita berpuas hati). Kita juga dpt lihat ada beberapa "team" sudah adakan "PR class" bagi "player2" dlm jadual latihan mereka, serta pihak MPL MY sendiri ada juga inisiatif sesi utk ini yg dikemudikan oleh Laphel.

Harapan saya moga inisiaif ini diteruskan bukan sahaja utk menambahkan baik MPL MY itu sendiri, malah utk perkembangan anak2 muda ini menambah baik "soft skills" mereka utk tampak lebih profesional.

Credit : Mirko yt


145 views
2
All comments (4)
No contentNothing here, please try again later.