Impak Coach Dari Filipina

Ajoy Mercury
8
Jul 24





Adakah pengambilan coach dari Filipina (PH) memberi impak yang besar terhadap sesebuah team? Jika berdasarkan data ternyata pengambilan coach dari PH membawa penambaikan terhadap sesebuah team jadi tidak hairan mengapa banyak negara2 luar mula mengambil coach dari PH termasuk Malaysia.

Berdasarkan prestasi 3 coach PH di MPL MY Season lepas (11). Team yg menggunakan coach dari PH semua berada di Top 4.

1. Behave (Todak) - Juara MPL MY S11
3. Dale (Homebois) - berjaya bawa Homebois utk kedudukan terbaik sepanjang penyertaan MPL (break curse selalu balik awal di playoff)
4. Paolo (Lunatix) - berjaya bawa sebuah team "underdog" yg tidak ramai berikan perhatian di awal season Lunatix sehingga top 4 .

Selain itu berdasarkan prestasi di tournament International juga didominasi oleh team yg diterajui coach PH dimana kita dapat lihat di M4 Top 5 adalah semua team yang menggunakan coach PH dan MSC 2023 baru2 ini juga Top 4 semuanya juga team yg diterajui coach PH.

Di season 12 akan kita akan saksikan adakah besar impak coach PH dlm sesebuah team. Adakah YRG akan kekalkan momentum SPS dan kekal konsisten dgn bimbingan coach Arcadia? Adakah Homebois akan terkesan dgn ketiadaan Dale? Share pendapat korang.

225 views
3
All comments (11)
No contentNothing here, please try again later.