TankCelot yah or nah? Old meta or new meta? Lets take a look

Mikim Kudin
10
May 24

(Maaf post agak panjang, saya akan improve from time to time)

Majority anda mesti selalu nampak TankCelot kan? Either rank or tournament. Wajib ada jumpa. For me, it is an old meta. I also already do this meta last year (ceyh bangga ala2 pencetus meta), tapi saya buat lancelot roamer item tank lah bukan jungler item tank. Apa2 pun, jom tengok dulu post ni.

Itemization lineup reason (my personal opinion n research)

Tough Boots = Crowd control n slow duration reduced 30%

As we know, Lancelot hero yang akan sing sing sing sampai ke hujung dunia. So, this boots boleh boost lancelot punya immunity and make him perform better during war in land of dawn.

Thunder Belt = Deal true damage and slow to enemy with basic attack after using skill. So, every time lancelot sing sing sing, spam the basic attack to enemy unit. Ia dapat memudahkan Lancelot untuk target skill kepada enemy apabila enemy terkena effect slow.

Cursed Helmet = Item yang memberi continous damage to surround enemy. Apabila lancelot menggunakan item tank, dia tidak dapat memaksimalkan damage output. Jadi dengan item ini, ia dapat membantu lancelot sedikit sebanyak untuk memberi damage output.

Twilight Armor = Mempunyai effect yang membuatkan lancelot lebih kebal terhadap damage. Damage yang lebih daripada 600, akan dikurangkan mengikut kiraan 300 + 5% max hp.

Guardian Helmet = Item regen HP yang sangat besar. Memberikan 2.5% HP every second. Item ini dapat membantu lancelot untuk bertahan lebih lama di dalam perlawanan.

War Axe = Satu-satunya item damage yang dibuat. menambah physical attack dan physical penetration, dan mempunyai "stack" sehingga 8 kali. Item ini memberikan boost damage kepada lancelot dah ia sesuai digandingkan dengan sing sing sing milik lancelot

(Maaf jika ada tersilap info, ini berdasarkan pengetahuan dan kajian saya. Saya akan cuba yang terbaik untuk memberikan maklumat yang tepat. Terima kasih semua <3)




Follow saya disini 

YOUTUBE
Mikim Kudin

FACEBOOK PAGE
My.Kim.Kah Gaming

INSTAGRAM
Mikim Kudin

TIKTOK
Mikim Kudin

DIAMOND MURAH
https://linktr.ee/MikimKudin

#Esports#MPLMYS10#MPL MY S11
206 views
5
All comments (16)
No contentNothing here, please try again later.